Dbamy o to, aby każde dziecko w naszym przedszkolu traktowane było indywidualnie, a równocześnie przywiązujemy dużą wagę do rozwijania kompetencji społecznych oraz umiejętności tworzenia wartościowych relacji już w tak młodym wieku. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oparte są o podstawę programową nauczania przedszkolnego, którą poszerzyliśmy o wiele atrakcyjnych zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania i talenty dzieci.
7:00 – 8:30
Zaczynamy dzień zabawą. Przygotowujemy pomoce do zajęć. To chwila integracji i aktywności, które pobudzają wyobraźnię. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne.
8:30 – 9:00
Na dobry początek dnia gimnastykujemy się , rozwijamy nawyki higieniczne i samoobsługowe przed posiłkami. Przygotowujemy śniadanie.
9:00 – 9:30
Jemy śniadanie, próbując robić to samodzielnie, wspierani o wiadomości dotyczące zdrowych i dobrych produktów. Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielności.
9:30 – 10:00
Bierzemy udział w zajęciach dydaktycznych zgodnych z realizowaną podstawą programową, rozbudzających naszą ciekawość świata.
Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna.
Edukacja językowa, matematyczna, artystyczna.
Edukacja społeczna, wprowadzanie wartości.
Zajęcia dodatkowe prowadzone w grupach dostosowane czasowo do grupy wiekowej.
10:00 – 10:30
Przygotowujemy i jemy drugie śniadanie. Talerz owoców.
10:30 – 12:00
Aktywność jednolita i zróżnicowana, inspirowana przez nauczyciela.
Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych – językowych, sportowych, tanecznych.
Idziemy na spacer na jeden z dwóch pobliskich placów zabaw lub do pobliskiego parku im. Stanisława Wyspiańskiego lub parku Krowoderskiego, obserwując przyrodę.
Zabawy i gry sportowe – ćwiczenia kształtujące postawę.
Imprezy okolicznościowe
12:00 – 12:15
Myjemy rączki i przygotowujemy się do obiadu.
Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience.
12:15 – 12:45
Jemy obiad.
Czynności higieniczno – porządkowe.
Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
12:45 – 13:45
Po obiedzie odpoczywamy.
Dzieci młodsze
- leżakowanie -słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.
Dzieci starsze
- zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
- zabawy integracyjne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne,
- zajęcia dodatkowe.
13:45 – 14:15
Kontynuacja zajęć dydaktycznych.
Zabawy ruchowe.
14:15 – 14:45
Myjemy rączki, układamy zabawki.
14:45 – 15:00
Jemy podwieczorek. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
15:00 – 17:00
Zabawy stymulujące aktywność dziecka.
Rozwijamy talenty.
Zabawy plastyczne, muzyczne, zabawy i gry sportowe.
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, zabawy dowolne według indywidualnych zainteresowań.
Gry manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne.